11/05/2006

bug in 14 winner

this zwitter(in really it was a 56 body with  split window)  was the best of show winner at bug in 14 , the owner was dave triplett from huntington beach .the car was painted in a chrysler charcoal grey  , the engine was an 1900cc with okrasa cranks,kolbenschmidt pistons , the heads was worked by bergs and a set of berg 40 webers , linkage was added to this one , inside we show  a pair of bucked seats trimmed in black cordoroy & leather , an aluminium dash with vdo gauges. the car was sitting on a 70 floorpan and empi 8 spokes (spyder mags). that car was a great cal look

cette zwitter ( en realite c'est une 56 avec une vitre de split greffee ) fut elue best of show au bug in 14 , elle appartenait a dave triplett d'huntington beach .la 56 fut peinte en gris charcoal de chez chrysler , le moteur etait un 1900cc avec vilo okrasa , pistons kolbenschmidt , les culasses etaient travaillées par gene berg et un kit berg  weber 40 et tringlerie furent ajoutée a celui ci. a l interieur on trouve une paire de backeten cuir et cordoroy noir , un tableau de bord en alu avec toutes une panoplie de jauges vdo. la caisse reposait sur un chassis de 70 et un jeu de empi 8 branches (spyder mags). cette caisse etait un grand cal look

 

pin up time

24000 visits waouwww  thanks  everybody
 
 

10/05/2006

DAS line up....

in 99

 

DAS line up...

in 98

 

09/05/2006

DAS line up.

another one but this time it was in97  (all car are very nice)

 

 DAS line up

today i'm looking in my photos album of spa LE BUG SHOW meeting ,  i'm to go has to this meeting for the first time in 92 it was at  petit rechain a small city not far from verviers and today i decide to post some cool pict from the DAS LINE UP at this meeting( enjoy my friends) pict taken  in 95

aujourdhui en regardant dans mes albums photos du BUG SHOW a spa , la premiere fois que je suis allé a ce meeting c'etait en 92 a petit rechain une petite ville pres de verviers et aujourd hui j ai decide de poster des photos de la lignee du DAS a ce meeting ( profitez mes amis) photos prise en 95

 

08/05/2006

smoked

at the end of is burn out , the Emerson fastback  disappeared in a fog worthy of the London smog (love this picture)
à la fin de son burn out , le fastback d'emerson disparut dans un brouillard digne du smog londonien ( j aime cette photo)

power rules

 

corvair type3..

here the continuation of the burn out,  that Emerson made with its splendid fastback . that year  it was even selected in the top 20
voici la suite du burn out , que emerson fit avec son splendide fastback . cette année là il fut même sélectionné dans le top 20
 

07/05/2006

 corvair type 3

this 's the fastback from my friend EMERSON that was at the super vw at lege cap feret in france,  this fastback had a 6 cylinder 2.3l corvair engine , here a small series of photos taken at the burn out time  , the continuation tomorrow
voici le fastback de mon ami EMERSON , 'cetait au super vw a lege cap feret en france , ce fastback avait un moteur 6 cylindres corvair de 2.3l , voici une petite série de photos prise lors de la séance de burn out , la suite demain

06/05/2006

sexy type 3

another shoot from spa...... enjoy...

autres phjotos de spa.....enjoy...

 

spa 2004

there's some cool pict of type 3 ,taken at spa in 2004 , the red one was owned by STEVE ,the empi sprinstars give really a sexy look to the notchback

voici quelques photos de type 3 prise a spa en 2004 , le rouge appartient a STEVE , les empi srpinstars donet vraiment un look sexy au notchback

 

 

05/05/2006

gasser time

today on gasser time DAVE ANDREWS and his race shop sedan running against the BUTCH LEAL  plymouth duster named california flash , dave won the run and the final , that was at the winternationals in 75

aujourd hui dans gasser time DAVE ANDREWS et sa race shop sedan courant contre la plymouth duster  de BUTCH LEAL nommée california flash , dave gagna le run et la finale , cela ce passait au winternationals en 75

 

04/05/2006

the end.

after 10 years of good and faithful services my 74/66 took a deserved retirement ,now it sleeps in a garage with the heat awaiting a new restoration

apres 10 année de bons et loyaux services ma 74/66 a meritée une bonne retraite , maintenant elle dort au chaud dans un garage attendant une nouvelle restauration

 

last stage

after the brms , i bought a set of real empi 8 or spyder mag ,the front wheels are in 14" & the rear are in 15"  that wheels change radically the look of my  car  , she looked like more a cal look than in an old school  ....love the empi 8

apres mes brms , j ai achete un jeu de vrai empi 8 ou spyder mag , les avants sont en 14 pouces et les arrieres en 15" , ces jantes changent radicalement le look de ma voiture ,  elle ressemblait plus a un cal look qu à un old school ....j adore les empi 8

 

 

03/05/2006

slicks

one day i went to the TEC museum (public transports in bus) the place where fred (little drag ) worked and we decide to put the slicks its car on mine and him my brms....my car looks good with them

un jour je suis allé au musée du TEC (transports en commun ) l'endroit ou fred (little drag ) travaillait et nous avons decide de mettre ses slicks sur ma voiture et lui mes brms ...ma voiture avait un chouette look avec ceux ci

 

02/05/2006

brm's

after a short period with the empi 5 ,i given the BRM's until 2001

apres une courte periode avec les empi 5 ,je remis les BRM's jusqu'en 2001

 

..

i rolled with the BRM's until 97 the year when i ' bought my O.G.empi 5 that I put on the car

j'ai roulé avec les brm's jusqu'en 97 année où j 'ai acheté mes vraies empi 5 que j'ai mis sur la voiture

 

first bug

this's my first bug , it was a 74 1200cc,  i bought her in july 94  , i added old fenders & decklid  to give him a 66 look . the first stage of my car was a resto  cal it was in 95 and after in feb 96 i add flat4 BRM's & t bars , t bird  exhaust , a speedwell steering wheels at that time it was rare to saw that kind of parts (the history of my nickname speedwell comes partly from) the same year i went to the super vw at ancy which was not surprised to find me in the top 20 . that car was my daily driver during 10 years and i rolled +of 60000kms with her .
voici ma premier cox c 'est un 1200cc de 74 , je l ai achetée en 94 , je lui ai ajouter des ailes et des capots vieux modeles pour lui donner un look de 66. la premiere version de ma cox fut un resto cal c 'etait en 95 , puis en 96 je lui ai  mis des BRM's de chez flat 4 , des t bars , echappement t bird et un volant speedwell ce qui pour l'epoque etait une piece plutot rare (l histoire de mon surnom speedwell provient en partie de la) la meme année je suis aller au super vw nat's a ancy et quelle ne fut pas ma surprise de me retrouver dans le top 20  . cette caisse fut mon daily driver pendant 10 ans et j ai parcouru + de 60000kms avec.
 

 

 

01/05/2006

pin up time

thanks for visiting speedwell

 

keith goss

this car was awared  america's most beautiful volskwagen in 76 , at that time the car was owned by keith goss , the car is a 62 and keith realized the chop top and after the car went to AJ's bodyshop to weld the trims holes , add the empi scoop on the rear decklid ,and to create the cool dasboard after the work at AJ's shop , the car goes to leonard becker's bug house (MR CAL LOOK) he was the man who work on the aronson white cal look , he applied the porsche sahara beige color very nice color

cette voiture fut elue la plus belle volkswagen d amerique en 76, a cette epoque le proprio etait keith goss , c'etait une 62 et keith realisa le top chop lui meme et apres il conduisit la voiture chez AJ's bodyshop qui  soudat les trous de baguettes , greffa les scoop empi sur le capot arriere ,et crea ce super tableau de bord, apres le travail effectuer chez AJ's la caisse alla chez becker's bug house (MR CAL LOOK) ce fut l homme qui concu le cal look blanc d 'aronson , il appliquat le beige sahara de chez porsche tres belle couleur