08/01/2006

back in the street

today pict from 70&80's car with big engine
the first pict was taken is 77  and we had 3 DKP II karmann ghia all ran with  48 IDAs hot engines. the white was owned by BILL DeMOSS and ran on empi 8 spyder mag , the black was owned by BILL RODGERS and ran on 6" fuchs and the karamel ghia was owned by DOUG MISCHE who is a member of the dkp III today and the car ran on genuine riviera wheels  note they had the yellow t shirt from dkp II cool!!!!!!!!!!!!!!!!
 
aujourd hui  photo de cal looks avec gros moteur des annees 70&80
la premier photo fut prise en 77 et nous avons 3 karman ghia du DKP II et tous roulaient en gros moteur avec 48 IDAs . le blanc appartenait a  BILL DeMOSS et roulai sur des empi 8 spyder mag, le noir lui appartenait a BILL RODGERS et avait des fuschs en 6" et le ghia karamel etait a DOUG MISCHE qui estaujourd hui membre du dkp III et la voture etait equipee de vraie riviera . notez que tous porte le t shirt jaune du dkp II cool!!!!!!!
 
ps this is for rune
 
 


07/01/2006

dean & ken

this's DEAN and KEN LOWRY  in 71at ocir  the lowry bros started their own shop at santa ana in 69
 
voici DEAN et KENLOWRY a ocir en 71 les freres lowry ont commence leur propre magasin  a santa ana en 69

on the strip

this picture was taken at ocir in 69 . definitively a great and cool car
 
photo prise a ocir en 69 . definitivement sympa et grande voiture

..

this one is DEAN  at the springnationals in 70 in dallas(TX) he was working on his gearbox because he broke this one during the qualifying
 
voici DEAN au springnationals a dallas(TX) en 70 . il travaille sur sa boite de vitesse qu il a casse durant les qualifications

lowry bros

here 's a picture of DEAN LOWRY testing an dds engine on dyno . note on the engine the DDS dcnf manifold and the sporting exhaust
 
voici une photo de DEAN LOWRY  en train de tester au banc  un moteur dds . notez sur le moteur le s pipes d admission DDS pour carbu dcnf et l echapement sportif


06/01/2006

special 10000k

The last one is the same drag but this time he  having come down  from the kombi pick up tray
 
la dernière est le même drag mais cette fois ci descendu du kombi pick up plateau

special 10000k

This one is less known, she belonged has JIM SIBLEY , he owned his shop who was called  JIM'S VW SERVICE and was located to linwood in washington state
 
celle-ci est moins connue elle appartenait a JIM SIBLEY , il était le propriétaire de son propre shop qui  s appelait JIM'S VW SERVICE  et etait localise a linwood dans l etat du washington

special 10000k

The same but having come down from the truck - tray
 
la même mais après être descendue de son camion -plateau

special 10000k

To follow another famous drag  the lightning bug
 
pour suivre un autre drag aussi celebre la  lightning bug
 
 

special 10000k

today it's gasser time and i found on : http://www.thesamba.com/vw/  new picture of old  drag car . very cool picture taken at the ontario speedway in 70/71
to start the first is the famous INCH PINCHER1
 
aujourd hui c est le gasser time et j ai trouver sur http://www.thesamba.com/vw/ des nouvelles photos de vieux drags. superbe photo prise sur le speedway d ontario en 70/71
pour commencer voici la celebre  INCH PINCHER1

pin up time

waouwwwwwwwww 10000 hits in only 4 months very cool thanks for all to visit my blog
speedwell

05/01/2006

.....

the last one was taken at winternationals .now there's the auto haus stickers on the air scoop
 
la derniere fut prise au winternationals . maintenant il y a un stickers auto haus sur le ecope a air

....

auto haus bug at the starting lane at carlsbad raceway in the 70.  note that the vw logo is appeared

auto haus bug sur la ligne de depart a carlsbad raceway dans les annees 70. a noter que le logo vw a fait son apparition
 

...

next one was taken at 70's winternationals very rare pict of this engine, never seen before
la suivante fut prise au winternationals 70 photo tres raer de ce moteur ,jamais vu auparavant

..

this picture was taken at CARLSBAD raceway.  the car was owned by LARRY KELLY
very cool car . This year if you were at the super vw nat,  you were able to see the repro of the door of this drag made by el dub : http://blogsimages.skynet.be/images/002/704/354_b72f4023a...
 
cette photo fut prise a CARLSBAD raceway . le proprio de ce drag etait LARRY KELLY  cette annee si vous etiez au super vw nat's vous avez pu apercevoir la repro de porte de ce drag faite par mon ami el dub : http://blogsimages.skynet.be/images/002/704/354_b72f4023a...

auto haus

this the AUTO-HAUS  I-gasser in its earliest racing stage in 1967. It then got the orange Auto Haus paint in roughly 1969.
found on cal look forum
voici le drag AUTO-HAUS I/G dans sa premiere version en 67 . elle fut peinte dans sa configuration auto haus orange dans le courant 69
trouver sur cal look forum

04/01/2006

remember

the BERG men (from left to right) DOUG,CLYDE,GENE'S FATHER,GARY and GENE T.BERG
 
go to this links to leave your message http://www.cal-look.com/forum/index.php?topic=8041.new#new
 
allez sur ce lien pour laissez un message


remember

this's GENE on the starting lane...where he will always in the minds of those who knew him
 
voici GENE sur la  ligne de départ ... où il sera toujours dans les esprits pour ceux qui le connaissaient

remember

this's GENE & DEE his wife

remember

on january 4 1996 the volkswagen industry said good bye to an icon his name was GENE BERG. and at 59 years of  age he did more for the volkswagen enthusiast than can ever measured
for the past 40 years he devoted all his time and energy into the hobby he made a career: VOLKSWAGEN PERFORMANCE
 
Le 4 janvier 1996 l'industrie de volkswagen a dit au au revoir à une icône son nom était  GÈNE BERG. etil avait  à 59 ans  .  pendant les 40 ans passés il a consacré tout son temps et énergie dans le passe-temps il a fait une carrière : LA PERFORMANCE DE NOS VOLKSWAGEN

03/01/2006

the last

another unkown car is the  freeway volkswagen driven by BIG' ED S . the body of the car  was in fiberglass,  cool metalflake bronze color note the american racing 12 spokes spindle mounts. is it a v8 powered or an vw powered car?? note there isn't  rear decklid .pict take at ocir in 69
 
autre voiture meconnue  la  freeway volkswagen  conduite par BIG' EDS.  la corroserie de  ce drag etait en polyester, la couleur metalflake bronze est vraiment cool notez lzs american racing 12 branches. est ce une vw  a motorisation v8 ou vw simplement , a noter  qu il n y a pas de capot arriere. pict prise a ocir en 69

unknow???

unknow street/strip vw at irwindale in 76 . nice color for a cal look itsn't?
 
vw street/strip meconnue a irwindale en 76. tres belle couleur pour un cal look n est ca pas?

wagon master

this's the WAGON MASTER  of the greven bros. Rims look like hardly has DDS the front was 13inch & the rear are in 15''  i have no information about this car is just a oval body if you have any info leave a comm pict was take at ocir 76
 
voici  WAGON MASTER  des freres greven . les jantes ressemble fortement a des DDS les avants en 13 pouces et les arrieres en 15". je n ai pas d infos dur cette voiture juste que c est une  caisse doval si vous en savez plus laissez un comm photo prise a ocir en 76
 
 

the sting

next is the california sting a yellow kg owned by dennis george, marcia & mark tremblay . the sting crew has 2 engines for their car one is a 1968cc 72x92mm while the other isan 1914cc with pauter 73mm crank and 92mm NPR . the car has ran a best e.t: 11.30sec at 117mph the sting has a 4 inches chopped roof . pict take at ocir in 78
 
la suivante est la california sting un karmann jaune propriete de dennis george marcia & mark tremblay . le team de the sting avait  2moteurs pour leur drag : un etait un 1968cc en 72x92mm et l autre etait un 1914cc avec vilo pauter en 73mm et des pistons NPR en  92mm. le meilleur temps de ce drag etait de 11.30sec pour 117mph . the sting avait un toit top chopper de 4 inches pict prise a ocir en 78

gassers

more new pictures of old gassers the first is DENNIS THE MENACE the owner of this car was mike dennis of lakewood CA. this car has made the first cover of vw trends . the body was a 55 oval the car was powered by a 2.0l who develloped +/- 200hp the components of the engine was : okrasa 78.5 crank, mahle 88mm pistons , 48 ida , 42x37mm heads etc...pict take at ocir in 76
 
encore de nouvelle photos de vieux drags la premiere est DENNIS LA MENACE   le proprio de ce drad etait mike dennis de lakewood en CALIF cette voiture a fait la cover du premier vw trends . la caisse  etait une oval 55 et elle etait motorisee par un 2.0l qui developpait +/-200ch , lzs composants du moteur etaient un vilo 78.5mm okrasa , des pistons mahle en 88mm des 48 ida et des culasses en 42x37mm etc.. photo prise en 76 a ocir

02/01/2006

purple tomato ..

second picture

purple tomato.

another picture of the PURPLE TOMATO CHIP but bad quality pictures sorry
 
autre photo du PURPLE TOMATO CHIP mais de mauvaise qualite desole

01/01/2006

heartbeat

my first post for this year the  little known purple potato chips  meyers manx  it's the very first drag race winner at BUG-IN 1 . he was powered by an corvair engine i like this drag if you have any picture or info about this one send me e mail at speedwell@teledisnet.be or leave me a comment thanks
mon premier post de l annee sera le tres peu connu  purple potato chips MEYERS MANX. il fut le premier vainqueur en drag race au BUG-IN1 il etait propulser par un moteur de corvair . j aime ce drag si vous avez  n importe quoi comme photos ou doc sur celui ci  envoyez moi un mail a ; speedwell@teledisnet.be  ou bien laissez un commentaire merci