19/01/2006

treasure

found on http://www.thesamba.com/vw/ 2 pictures from the inch pincher 1 . in the first pict We see the transition between the inch pincher we shall say the 2nd evolutions and the last  evolutions.  the front bonnet was always in the old former model with big places for the tachometer, the red BRMs and There isn't still the  flower roof

 

trouver sur http://www.thesamba.com/vw/  2 photos de inch pincher 1 sur la premiere photo nous  voyons la transition entre la inch pincher nous dirons 2 évolutions et le dernière évolutions . c est a dire le capot avant est toujours l ancien modèle avec le gros emplacements pour le compte-tour les brms rouges et il n y a pas encore le toit en vinyl a fleur

stickers

this a repro of the original stickers from the BECKERS BUG HOUSE  .leonard becker would be hthe first to weld up all the trim holes in a vw to help create the classic dechromed california look

 

voici une repro des autocollants originaux de BECKERS BUG HOUSE .leonard becker serait le premier à avoir souder  tous les trous des chromes sur une vw pour  créer le style california look (caisse dechromee)

goodies

After good workday which pleasure to bring in at home and to have this in its mailbox

 

après une bonne journée de travail quel plaisir de rentrer chez soi et d'avoir ceci dans sa boîte aux lettres

18/01/2006

bug in display

this the display from the DKP at BUG-IN20 in 1978 . note in the foreground the ARONSON/HOLMES 63 cal look . very cool display at that time 

 

voici le display du DKP au BUG-IN20 en 1978 . notez a l avant plan la cox 63 cal look de  ARONSON/HOLMES . tres cool comme  display en ces temps la

the look

MARK THURBER  was one of the 3 founders of FAT PERFORMANCE & DKP I  member,  mark drove this metallic brown cal look this car was equipped with hot engine with 48 IDAs , no chrome , racing mirror & a set OG BRMs  note the sticker on the front vent glass  from BECKER BUG HOUSE it was the shop who built the first cal look

 

MARK THURBER etait un des 3 membres fondateurs  de FAT PERFORMANCE et membre du DKP I  , mark conduisait ce cal look brun metallique qui etait equipé  d un moteur weberiser , pas de chrome, un retro racing et  un set  de BRMs originale. notez le sticker  de chez BECKER BUG HOUSE sur le deflecteur  c etait le shop qui a construit le premier cal look

17/01/2006

..

now rear view of MIKE's car . the 51 was propelled by an 2180cc with 48 IDAs this car has the LOOK : no bumpers and the back skirt was stop up again ans a nose down rake

 

vue arriere de la voiture de mike. la 51 etait propulsee par un 2180cc avec 48 IDAs , cette caisse a le LOOK : pas de pare chocs et la jupe arriere est rebouchee et un avant rabaisse

back in the days

return to the past with some cool cal look  from different old club . first car is the 51 concorde green split windows from DPK I member MIKE MAHAFFEY ,the car was sitting on  BRM's  wheels and has a fully dechromed bodywork

 

retour dans le passe avec quelques vieux cal look venant de differents anciens clubs . pour cammencer une split de  51 du DKP I  de couleur concorde green appartenant a MIKE MAHAFFEY , la voiture recu un jeu de jantes BRM's et un dechromage totale de la carroserie 

16/01/2006

and the winner is???

the winning crew (l to r) roger kessinger, steve hibbard, darrell and sharon vittone, big jim bentley, tony martin and david andrews  posing before the ip2 for the glory

and the winner is????

and the winner is ??? the INCH PINCHER II .darrell vittone in the winner circle with the nhra i/g trophy

 

et le gagant est ??? INCH PINCHER II . darrell vittone dans le  cercle des gagnants avec le trophee de la class nhra i/g

15/01/2006

ip2 at race..

here IP2 against don burns "SUPER BUG" in eliminations

 

ici IP2 contre don burns " SUPER BUG" en run eliminatoire

ip2 at race

maybe the first race of the IP2  at the winternationals in 71. here running against a 55 corvette , the IP2 won the modified eliminator class with an 11.88 ET

 

peut etre la premier course de IP2 auw winternationals en 71.ici face a une corvette de 55 , IP2 gagna la modified eliminator class avec un temps de 11.88

pin up time

it's time for watching another doll

14/01/2006

ready to race

this is IP2 on is trailer ready to go to the 71 winternationals.this is ip2 on is trailer ready to go to the 71 winternationals note the spyder mag on the trailer it'snt cool!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

voici IP2 sur son plateau prête a partir au winternationals 71 .notez les empi 8 sur le plateau  n est ce pas cool!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

IP2....

this is the IP2 engine on the dyno at economomotors .the displacement of the engine was 88.5 x 82 mm and the heads (40 x 35mm) was worked by fumio fukaya

 

voici le moteur de IP2 au banc chez economotors.le deplacement du moteur etait de 88.5 x 82 mm et les culasses( 40 x 35mm) furent travaillée par fumio fukaya

13/01/2006

IP2...

a close look at the front axle and torsion bar setup. the porsche aluminium brake drums were used with the outer edges milled off to put BRM on

 

regard sur l'axe avant et barre de torsion. Les tambours en alu de porsche 356A ont été usiné juste pour utiliser la flasque pour boulonner la BRM dessus

IP2..

the INCH PINCHER 2 begins to take shape  note the 356A brake drums

 

INCH PINCHER 2 commence a prendre forme. a noter le tambour de 356a

IP2.

the next one is the chopped body for the new INCH PINCHER 2 arriving from the body shop ready to install on the old chassis of IP1

 

la suivante est la caisse topchoppée de la nouvelle INCH PINCHER 2 arrivant de la carrosserie prête a être installée sur l ancien chassis de IP1

BIRTH OF THE IP2

 today on gasser time the birth of the INCH PINCHER 2. the empi crew was ready to set the new body on the old chassis of the IP1 .the crew was composed of :(lft to rgt) darrell vittone , kessinger , andrews & hibbard

 

aujourd hui dans gasser time la naissance de INCH PINCHER 2 le teanm de chez empi pret a mettre la nouvelle caisse sur le vieux chassis de  IP1. le taem se composait de (gche a drte): darrell vittone , kesinger , andrews & hibbard

12/01/2006

advertiser

this's an advertiser for the imp in dune buggies magazine

 

voici une pub pour le imp dans la revue dune buggies

imp...

enjoy

imp..

enjoy the rear view very nice ass

 

apprecié la vue arriere

imp my ride

today picture of the marvellous " EMPI IMP " one of my favorite buggie with the manx and a few other

 

aujourd hui juste des photos du merveilleux  "EMPI IMP" un de mes buggy favoris avec le manx et quelque autres

 

11/01/2006

red hot

this is the engine of roger's kg

 

voici le moteur du kg de roger

most beautiful

this 62 gunmetal gray kg is for me one of the most beautiful kg ever made in the world  this one was owned by ROGER CRAGO  the car was sitting on  a genuine set of EMPI 8 SPOKES and was propelled by a 48 IDAs 1700cc. this one  won the best of show trophy at bug in 18 & 20 .roger was a founder member of the dkp II

 

ce kg gris gunmetal de 62 est pour moi un des plus beau jamais construit au monde celui ci appartenait a  ROGER CRAGO, la voiture reposait sur un set original d EMPI 8 branches et etait propulse par un 1700cc equipee de 48 IDAs. celui ci remportat le trophé du best of show au bug in 18 & 20 . roger etait un des membres fondateurs du dkp II

plum crazy

this 66 burgundy red cal look was owned by DOMINICK LUPPINO and was named "PLUM CRAZY". the car was propelled by a 1835cc and shot down the quater mile in 12.15 at 112mph  fast for a street car

 

ce cal look 66 rouge bourgogne appartenait a DOMINICK LUPPINO et  s appelait "PLUM CRAZY". la voiture etait propulsee par un 1835cc et abattait le 400m en 12.15 a 112mph vite pour une caisse de rue

 

09/01/2006

red hot

the car was  propelled  by a TAYCO engine it was an 2110cc with 48 IDA  , and a gene berg gearbox 5 speed. the first pass on the quarter mile results on : 12.70 at 105mph no so bad for a street car
 
la voiture etait propulsée par un moteur TAYCO et etait un 2110cc avec 48 ida , et une boite gene berg 5 vitesse. le premier 400m que la voiture effectua se resuma en  un : 12.70 a 105 mph pas si mal pour une caisse de rue

the look

The attributes to make a cal look in these days there were : lowered front end, fully dechromed body , one piece windows kit ,and t bars
 
les attributs a cette epoque la pour faire un cal look etainet : un avant rabaissé ,  une caisse completement dechromée , un kit une glasse ,et des t bars

80's cal look

this 66 yellow sunroof cal look was owned by LANCE SMITH  this car represent the cal look style in the late 70s and early 80s
 
ce cal look jaune de 66 au toit ouvrant appartenait a LANCE SMITH  , cette voiture represente bien le style cal look de la fin des annees 70 et debut 80

08/01/2006

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the graphic look was born in the 80's . These 2 cars are very representative of this movement the  blue ghia was owned by JOE HULLET and sitting on fully polished fuschs and the chop top beetle was owned by JOHN MC LEOD and ran on mahle baby gaz burner wheels (rare in this time) . note behind the baja bug  there the little giant killer drag owned by Lloyd Mosher
 
le graphique look est apparu dans les annees 80 . ces 2 voitures sont tres representatives de ce mouvement , la kg bleue appartenait a JOE HULLET et reposait sur un superbe jeu de fuschs polies , et la cox top choppee elle etait a JOHN MC LEOD et reposait sur un jeu de baby gaz burner de chez mahle (rare pour cette epoque). a notez derriere le baja qu il y a le drag de Lloyd Mosher little giant killer


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second  was a dark blue 67 owned by DON BEDFORD , the car ran an 2165cc turbo build by dave kawell with 306hp at 6500rpm. the car sitting on a set of deano dyno soars wheels with slicks on the rear . the best ET is 10.79 at 129.7 mph
 
la seconde est une 67 dark blue propriete de DON BEDFORD , la voiture etait propulsee par un 2165cc turbo construit par dave kawell avec 306ch a 6500t/min. la voiture reposait sur un set de jante deano dyno soars avec des slicks a l arriere. son meilleur temps etait de 10.79 a 208 km/h