23/12/2005

christmas gift

so as  http://jhu.skynetblogs.be/  said so well  it's friday it's GASSER TIME .so this's christmas i've some cool picture in color of old vw drag , i never seen those before and this's my present for you
THIS'S  THE ONE & ONLY FOR YOU  IN FULL COLOR IN 69 AT IRWINDALE RACEWAY          THE INCH PINCHER 1   
enjoy my friends
 
comme le dit si bien http://jhu.skynetblogs.be/ c est vebdredi et c'est GASSER TIME . donc comme c' est noel j ai des photos vraiment chouette de vieux drags vw , que je n avais jamais vue auparavant et celles ci sont mon cadeau de noel pour vous
VOICI  LA VRAI L UNIQUE POUR  VOUS EN FULL COULEUR EN 69 A IRWINDALE RACEWAY   THE INCH PINCHER 1   
regalez vous mes amis


22/12/2005

tomorrow

tomorrow don't miss the gassertime on speedwell blog very cool picture of old vw drag car i never seen before
 
demain ne rater pas le gassertime sur le blog de speedwell photo de vieux drag vw que je n ai jamais vue avant
 

????????????????,

yesterday when i was watching my old hot vw's i fell on this picture i believe she was in the jan94. that's the same car may be 15 year  after the other picture
 
hier en regardant mes vieux hot vw's je suis tomber sur cette photo je crois que c etait dans le janvier 94. la meme voiture peut etre 15 ans apres les autres photos

 

?????????

same car but on the trailer note the fuschs hub caps on the trailer
 
meme voiture mais sur le plateau  a notez les enjoliveurs fuschs sur celle ci

??????????????

I don't know this car and I don't know any more where i've find those photos?? the name of the car is JAIME'S TOYS
 
je ne sais riensur cette voiture et je ne sais plus ou j ai trouver ces photos?? le nom de l auto est JAIME'S TOYS

21/12/2005

.....

and to finish my favorite place in europe i named BITBURG RACEWAY  the place of the DAS DRAG DAY : lat=49.9455246599, lon=6.56256840818
 
et pour finir mon endroit preferer en europe j ai nommé BITBURG RACEWAY le lieu du maintenant celebre DAS DRAG DAY : lat=49.9455246599, lon=6.56256840818

....

and now the dragstrip from LAS VEGAS the place of the bug in of L.V.  : lat=36.2786006234, lon=-115.009375571
 
et mtn le dragstrip de LAS VEGAS ou a lieu le bug in de L.V.  : lat=36.2786006234, lon=-115.009375571

...

next the POMONA SWAP MEET  very big place  :  lat=34.08724206, lon=-117.770105519
 
le POMONA SWAP MEET vraiment impressionant comme place : lat=34.08724206, lon=-117.770105519

..

next is FONTANA RACEWAY the place of the bug in 32 , the coordonates are :  lat=34.0842314298, lon=-117.498677315
 
suivant  FONTANA RACEWAY  le lieu du bug in 32 , les coordonnees sont :  lat=34.0842314298, lon=-117.498677315

view from sky

today some picture from dragstrip view from the sky with google earth
the first is GARDENMOEN in norway  here are the coordinates : 60°10'47.49"N 11°07'24.98"E

aujourd hui quelques photos de dragstrip vu du ciel  avec google earh
le premier est GARDENMOEN en norvege voici les coordonnees : 60°10'47.49"N 11°07'24.98"E

20/12/2005

old days

a day at ocir look roger is the man with the big beard
 
un jour a ocir regardez roger est le gars avec la grande barbe

inside

inside we have a plaid herculon  and black leather covered seat made by bob kat's  and an dds shifter , the dash was featured with oil pressure, oil t°, heads t° gauges and a big tach mounted in the driver face
 
a l interieur nous avons des sieges recouvert par un tissu style plaid herculon et cuir noir cree par bob kat's un dds shifter , le tableau de bord etait compose de jauges tel que t° huile pression huile et t°culasses et monte en face du chauffeur un compte tours


hot

the displacement of the engine was 1968 cc. an okrasa cranks in 74mm and an brc pistons kit in 92mm. the heads was made by roger himself , he own is personnal heads shop :  HEADS UP PERFORMANCE  he has 3 kind of heads on bad company : 40 x37.5  , 42 x 36 , 44 x 35.5 the different valve sizes are used in conjuction with the different cams & strokes
 
le deplacement du moteur etait de 1968cc obtenu grace a un vilo okrasa de 74mm et d un kit chemise/ piston de 92mm . les culasses furent cree par roger lui meme car il a sa propre societe de prepa de culasses : HEADS UP PERFORMANCE  il avait 3 jeux de culasses differentes pour bad company : 40 x 37.5 , 42 x 36 , 44 x 35.5 , les differnetes taille de soupapes etaient utilisee en fonction  des differents arbres a cames

to bad

this's  roger crawford drag car : BAD COMPANY   this car was built in the middle of the 70's on a 67  beetle . roger crawford was a member of the DRF(der rennwagen fuhrer )Quite as dave rhoads. the best time of the bad company was 12.34/110mph  no so bad for a streetable car
 
voici le drag de roger crawford ! BAD COMPANY  cette voiture fut construite au molieu des annees 70 sur base de 67 . roger  crawford etait membre du drf ( les chefs de voiture de course ) tout comme dave rhoads. le meilleur temps de bad company etait de 12.34/110mph pas si mauvais pour une caisse utilisable sur route

19/12/2005

dragstrip stickers

this's the GARDENMOEN international raceway stickers with my O.G.  ORANGE COUNTY international raceway  stickers  i bought this one at KEITH SEUME at the 2000 volksworld  ;  http://www.volksworld.com/  and  http://www.kes.u-net.com/books.htm 
 
voici le sticker de GARDENMOEN international raceway avec mon sticker ORIGINAL D ORANGE COUNTY international raceway que j ai achete a KEITH SEUME mors du volksworls show en 2000

big up to norway

 today i receive a present from my norvegian friend MAGNE this is a stickers from the GARDENMOEN RACEWAY. the first time i saw this sticker on the maroon baboon i said waouuwwwww  never seen this one before and i ask me: where is that dragstrip ??? now i know it's in NORWAY . Norwegians are really warm  and friendly people big up to the vw guys in norway  visit : http://jhu.skynetblogs.be/   ,  http://joran.skynetblogs.be/   ,  http://www.firefliesvwclub.com/  , http://kormi.skynetblogs.be/  , http://fusentast.skynetblogs.be/  ,  http://pinchcliffe.skynetblogs.be/   ,   http://www.plakat.se/stefan/index.html 
 
aujourd hui j ai recu un petit cadeau de la aprt de mon ami norvegien MAGNE , c est un sticker de GARDENMOEN RACEWAY . la premier fois que j ai vu ce sticker c etaitsur la maroon baboon , et j ai dit waouwwwwww jamais vu celui la et je me suis poser la question : mais ou est ce dragstrip??? maintenant je le sais  il est en NORVEGE . les norvegiens sont vraiment des gens chaleureux et sympathiques big up pour tous les gens de la vw en norvege n oubliez pas d aller visitez leur sites

18/12/2005

funny commercial milkman

i found this pub on http://skoopy.com/ today there's a funny commercial pub and the milkman drove a bay window  this is the links : http://media.skoopy.com/vids/vid_00918.wmv

pin up time

please mister officer can you arrest me? I've make nothing but I am guilty . oh yeahhhhhhhh in jail with this 2 babes . you will take bludgeon little piggy :-)))))
 
s il vous plait monsieur l officier pouvez vous m arreter? je n ai rien fais mais je suis coupable. oh yeahhhhhhhhhhhh en pote avec ces 2 beautees tu vas prendre de la matraque petit cochon  :-))))))))

17/12/2005

baja wheels

this wheels are TACOMA WHEELS .this are wheels are made especially  for the off-road race car????? i don't know these wheels
 
c'est jantes sont des TACOMA  . ces jantes etaient elles fabriquées spécialement pout les off road ????? je ne connais pas ces jantes

four tuned exhaust

in the post that i've put on the blog i said watch the exhaust is exit on the middle of the decklid , this picture show him and this one was made by FOURTUNED EXHAUST . This company  is well known to have made we shall say the first exhaust  for cal look

dans le post que j avais mis sur le blog je disais regardez  l echappement il sort au milieu du capot et bien cette photo le montre  bien et celui ci fut fabrique par FOURTUNED EXHAUST  .on peut dire que cette societe est aussi connue pour avoir fabrique peut etre les premiers echappements pour cal look

sandwinder

do you remember this week  i've posted some picture of the sandwinder baja bug from DON ROUNDTREE's   and Today by going on samba i found some news photo of is baja
pict from danny z.
 
vous vous rappelez cette semaine j ai poste des photos du sandwinder la cox baja de DON ROUNDTREE's  et aujourd hui en allant sur samba j ai trouve de nouvelles photos de ce baja
photo de danny z.

16/12/2005

...

and to finish the second empi dragster at the bug in with LEE LEIGHTON
 
et pour finir le second dragster de chez empi ici au bug in  avec LEE LEIGHTON

..

another great gassers THE DEANO DYNO SOARS here at the bug in 2 in 69
 
autre drag connu la DEANO DYNO SOARS ici au bug in 2 en 69

gasser time

johnny fox  http://jhu.skynetblogs.be/  post today a picture of the  IP1 running against an old chevy  and me i post a picture of the IP1 at the HOD ROD MAGAZINE dragrace in 65 . empi won in two classes that day DARRELL in one and DEANO in the other
 
johnny fox http://jhu.skynetblogs.be/  a poster aujourd hui une photo de l IP1 courant contre une vieille chevrolet et moi je poste une de l IP1 au course de drag du HOD ROD MAGAZINE .ce jour la empi gagna dans 2 classes differentes DARRELL dans une et DEANO dans une autre


15/12/2005

oldspeed....

and to finish my favorite oldspeed kit : the EMPI/SPEEDWELL SPRINT KIT . i love the curve of the manifold  . on the pict it was the sprintkit of  JORAN kg  go to : http://joran.skynetblogs.be/  and for cool picture : http://www.amayesing.com/speedwell_sprint_carbs.htm
 
 
et pour finir mon kit favorit : le EMPI/SPEEDWELL SPRINTKIT . j aime les courbes des pipes d admission . sur la photo le sprintkit  en place sur le kg de JORAN :  http://joran.skynetblogs.be/ et pour plus de photos :  http://www.amayesing.com/speedwell_sprint_carbs.htm

oldspeed...

the PEPCO supercharger was another solution to have some more horse power this kit was created by Progressive Engine Products Company, Inc  
old drag car was equiped with that kind of superchager on the picture it was the engine of the REVMASTER drag THE SCORPION  the 2 carbs are  stromberg 48
for more info about pepco go to : http://www.almar.easynet.be/pepco.htm 
 
le compresseur PEPCO etait une autre solution  pour gagnerplus de chevaux moteur ce kit fut produit par  Progressive Engine Products Company, Inc.
de vieux drags etaient equipe avec ce genre de compresseur , sur la photo le moteur que l on voit c est celui du drag de chez REVMASTER : LE SCORPION les carbus sur celui ci etaient 2 stromberg 48
pour plus d info sur le pepco allez ; http://www.almar.easynet.be/pepco.htm

oldspeed ..

another oldspeed kit from galmar :  ATOGÄS . this kit was oriented to reduce the consumption rather than for the performances  go to this links for more pictures : http://home.tiscali.nl/~gmolhoek/atogas/index.htm
 
autre kit oldspeed de galmar : L'ATOGÄS . ce kit etait plutot orienter pour  reduire la consommation que pour la performance . pour plus de photos allez sur ce lien : http://home.tiscali.nl/~gmolhoek/atogas/index.htm

oldspeed forever

if you are into the OLDSPEED trends go to this link found on BO$$ blog :  http://www.freebugriders.com/phpBB2/viewtopic.php?t=285 . There are lots of cool pictures  of the several supercharger conceived for volkswagen enjoy
 
si vous etes dans la tendance du OLDSPEED alors allez sur ce lien trouvee sur le blog de BO$$ : http://www.freebugriders.com/phpBB2/viewtopic.php?t=285 . il y a plein de photos symphatique d un grand nombre de compresseur conçu pour volkswagen 

14/12/2005

ip1 flower power ..

and now watch the support there is the moto light . Had he a standing order  which said that were absolutely needed light  then they added the light later???????
 
et maintenant regardez les supports il y a les feux de moto . y avait il un réglement qui disait qu il fallait absolument des feux d où ils les ont rajouté par après ???????

ip1 flower power

this is the last stage on the ip1  with all body parts was in fiberglass ( the fenders , the front & rear decklid , the doors, air scoop),the roof has received an flower power vinyl , and watch the support for light there isn't no light on these,
 
voici le dernier stage de la ip1 avec tout les elements de carroserrie en polyester( les ailes , le capot av & ar , les portes , les scoop d air) , le toit a recu aussi un vinyle a fleur , et regardez bien le support de feux il n y  pas de feu sur ceux ci.