29/09/2006

gasser time

today on gasser time the second dean/ken lowry drag car that was the DYNO-SOAR chop top  roof , dds wheels 13 inch  front & 15 rear the car car was painted in white with purple on both side of the car and a little yellow in the roof .that still exist today and was restored by chris morley

aujourd huyi ds gasser time le second drag de dean/ken lowry celui ci s appelait DYNO-SOAR , toit top chopper , jantes dds 13 pouces a lavant et 15 pour l arriere , la voiture etait blanche avec du violet dds sur chaque coter et un petit peu de jaune sur le toit . cette voiture existe toujours est a ete restaure par chris morley

 

dds2

 

10a

 

27/09/2006

dds or not?

here's a rare picture of the "mini soar" at the bug in 10 running against the anderson bros in their" here comes da bug II" ,any info??

voici une rare photo de la" mini soar" au bug in 10 courant contre les freres anderson dans leur "here comes da bug II" ,des infos??

dds

 

pin up time

here come the time for a new babe

07

26/09/2006

gtv

here's the first gtv ever built ,that was in 65, note on the car the prototype of the famous brm wheels and the other empi parts add in this car the gauges aren't empi but speedwell , the picture show one of the two brm prototype who still exist and the owner is chris morley lucky guys

et voic la premiere  gtv jamais construite , c'etait en 65 , notez sur celle ci les prototype des brms et des autre pieces empi mise sur la voiture , dans cette voiture les jauges n etaient pas des empi mais bien des speedwell , la photo montre une des 2 prototype brm  qui existe toujours et l heureux proprio n 'est autre que chris morley

Image1

 

brm prototype

Image3

25/09/2006

scorpion

here's the revmaster scorpion drag , that drag was powered by an pepco supercharged  with stromberg carbs , is this lee leighton behind the wheels???

voici le drag  de chez revmaster le scorpion , ce drag etait equipe d'un compresseur pepco avec des carbus strombergs . est ce lee leighton derriere le volant????

 

24/09/2006

kg

cool cal look on karmann ghia

 

23/09/2006

the dog

here's gene berg piloted the fleming / gordon underdog to i/gas victory , the engine displacing 2074cc , repeatedly sent the machine throught the quater milei in low 12 sec ,exhibition run with removed weight stopped the clocks at 11.94 with 111.24 mph

voici gene berg pilotant la fleming / gordon underdog vers la victoire de la classe i/gas , le moteur etait un  2074cc  et a plusieurs reprises propulsa le drag dans le bas des 12 sec au 400m , lors de run d exhibition avec du poids  enlevé hors de a voiture celle ci  alla jusqua un temps de 11.94 sec a 111.24 mph

 

22/09/2006

gasser time

Check I am going to post all the same just a little for me to change my ideas here's iguana running against the dds at the carlsbad vw national drag, the iguana win the race with an 11.56sec at 114mph

bon je vais quand même poster un petit peu pour me changer les idées

voici iguana courant contre la dds au carlsbad vw national drag , iguana gagna la course avec un 11.56sec a 114mph

 

20/09/2006

bad news

Here's I wanted to say to you that if I don't post of too much at the moment it is that my wife and I are going to separate us and thus not too much the morale to want to post every day , but i accept your support And no critic svp on the persons thank you

voila je voulais vous dire que si je ne poste pas de trop pour l instant c'est que ma femme et moi allons nous separer et que je n ai pas le moral a vouloir poster tout les jours , mais j accepte votre support  et pas de critique sur les personnes svp merci

19/09/2006

wanted

my friends guillaume is looking for an kamei /empi shift console speaker  and after empi front shock absorber for his gtv .if you have this , send a mail to  DEBURE.Guillaume@wanadoo.fr  thanks for him

mon ami guillaume recherche pour sa gtv une console kamei/empi et aussi des amortisseurs avant empi . si vous avez ca envoyez lui un mail a l adresse ci dessus merci pour lui

 

pin up time

thanks for visitings

 

18/09/2006

cal look

here's a cool cal look from the middle  of the 70's

voici un cal look du milieu des 70's

 

17/09/2006

doctor details engine

here's the follow of the details of frenchy kg today is the engine details . i've those details by frenchy himself , who better than would have been able to him to supply me the specifications of the engine  

the displacement was 1641cc  we had  NPR 87 mm pistons ,Race Trim intake manifolds with 48ida, early Gene Berg cross bar linkage,0.10 Bosch distributor, Race Trim valve covers,Santana power pulley,Race Trim oil sump,36 HP

spark plug wire tube chromed,yellow silicone spark plug wires and an dual qp exhaust system
thanks frenchy for this information

et voici la suite du karmann de frenchy , aujourd hui les details du moteur , j ai eu ces details par frenchy lui meme ,  qui mieux que lui aurait pu me fournir les spécifications du moteur

la cylindree etait de 1641cc , nous avons un set de pistons NPR 87mm , des pipes d'admission race trim avec 48ida , tringlerie GENE BERG premiere generation,distributeur bosch 010,cache culbuteur race trim, poulie de vilo santana , carter d'huile supplementaire race trim, tubes de fil de bougies chromés ,fil de bougie jaune en silicone et un systeme d' echappement  double qp

merci frenchy pour ces informations

 

16/09/2006

the empi team

here's the empi drag racing team : the lightning bug & the race shop fiat those car are very cool. has i said yesterday darrel vitonne & the schley brother work  for the research on race parts and test them ,to add this one to empi product line

et voici les drags du team empi : la lightning bug & la fiat race shop ,ces caisses sont vraiment cool . comme je le disais hier darrel vitonne & les freres schley travaillent pour la recherche de nouvelles pieces perfo et testent celle ci , pour les ajouter  a la gamme de produit empi

 

15/09/2006

gassertime

today on gasser tine cool picture from the great LIGHTNING BUG 

1:-the lightning bug running at bakersfield

2:-mark & paul shley & darrell vittone are the three guys most responsible for the EMPI team car's successes at the drag strip and the continuing research that's needed to add to empi product line of vw special parts

aujourd hui dans gassertime photo de la grande LIGHTNING BUG

1:- la lightning bug courant a bakersfield

2:-mark & paul schley & darrell vittone sont les trois gars responsables pour les succès des voitures du team EMPI sur les dragstrips et de la recherche ininterrompue nécessaire pour ajouter à la gamme de produits empi des pieces speciales pour la vw

 

14/09/2006

inside

inside that wonderful kg ,we could find an formula france steering wheel ,a very rare dds shifter , a craig stereo with jensen speakers are used to fill the interior with sweet sounds .  jere smith of vee dub seat covers located in garden grove is the man who made the work , the seats have brown plaid herculeon fabric inserts surrounded with brown leather. the carpets are also trimmed in the same leather

a l interieur de ce merveilleux karmann on pouvait trouver un volant de marque formula france , un tres rare levier dds , une stereo craig avec des enceintes jensen le tout pour avoir un bon son. jere smith de chez vee dub seat covers situé a garden grove est l homme qui fit le travail , les sieges etait recouvert d'un plaid herculeon de couleur brune sur le milieu et les cotes etaient recouvert de cuir brun. les tapis de sol  furent eux aussi recouvert du meme cuir

 

here's frenchy posing beside his kg

 

 

13/09/2006

world's most beautiful vw

here's some cool picture from the car at the bug in21 ,october 15 ,1978 & at the bug in 22 , april 22,1979  awesome car

et voici des phots du kg au bug in 21  ,le 15 octobre 1978 et au bug in 22  ,le 22 avril 1979  awesome car

 

frenchy kg

here's the 67 karmann ghia of frenchy dehoux may be one of the most beautiful kg ever built ,with the crago's ghia .may be you know that picture ??but every time i se this ghia i'm love , at the beginning the car sitting on a set of empi 8 spyder mag that was at the bug in20. after frenchy change the 8 spokes against an set of 14" fuschs with michelin tyres and at the bug in 21,22 the kg was awared "world's most beautiful volkswagen"

Frenchy appealed to lillegard Bob for the dechromed body work  and  this one painted the kg in toyota celica yellow  .

voici le karmann ghia de frenchy dehoux ,peut  etre un des plus beaux kg jamais construit avec celui de roger crago. peut etre connaissez vous ces photos??mais chaque fois que je les vois je craque.au commencement le kg reposait sur un set d'empi 8 branches c'etait au bug in 20. aprs frenchy changea les 8 branches contre un set de fuschs en 14" avec des pneux michelin , et au bug in 21,22 le karmann fut recompenser par le titre " dela plus belle vw au monde"

frenchy fit appel a bob lillgard pour le dechromage de la caisse et celui ci peignit le kg encouleur jaune provenant d'une toyota celica.

 

 

 

10/09/2006

el dub gtv

here's the gtv of my friend EL DUB when she was for sale at the pomona by chris morley , this's the oldest gtv know at this time . cool car , and i found the classified for that car   .i hope to see this one at the1st bug in next year

voici la gtv de mon ami EL DUB quand elle etait a vendre au pomona par chris morley , c'est la plus vieille gtv recensee a ce jour , cool ,, et j ai retrouve les annoces pour la vende de cette voiture . j 'esperes voir celle ci l annee prochaine au 1 bug in  l annee prochaine

 

 

 

09/09/2006

pin up time

here's the pin up for the 38000 visits or for the birthday of the blog choose

et voici la pin up pour la 38000 visites ou pour les 1 an du blog choisissez

 

dvb

here's some cool pictures from the DER VOLKS BRÜCKENAUFBAU VW ASSOCIATION (dvb) ,the club was very activ in the middle of the 70's , he counted not less than 67 members in 72. the dvb organized several rally caravan & vw drag day  meeting during its existence. may be the most know members was FRENCHY DEHOUX and his famous yellow kg (coming soon pict from that car)

voici des phots de display du DER VOLKS BRÜCKENAUFBAU VW ASSOCIATION (dvb)  , ce club etait tres actif au milieu des annees 70 , il comptait pas moins de 67 membres en 72 . le dvb organisa plusieurs rally caravan & drag day durant son existence. le membre le plus connu etait surement FRENCHY DEHOUX et son celebre kg jaune ( a venir des photos de cette voiture)

 

08/09/2006

happy birthday

today here's the birthday of speedwell blog cool Almost 38000 visits I didn't really expect that  , still one thousand times thanks to all the persons who come to see him every day

aujourd hui c'est l 'anniversaire du blog de speedwell et deja presque 38000 visites je ne m'attendais vraiment pas à ça  , encore mille fois merci  à toutes les personnes qui viennent le voir tous les jours

 

 

07/09/2006

funny car

a little different today old 70's funny, here's some furious guys making hell's burnout

a peu different aujoiurd hui des funny des 70 , et voici des gars furieux faisant des burnouts de l'enfer

 

06/09/2006

hmmmm

nothing to say about that car    only that's the best  paint scheme i ever see  and she 's so sexy with the EMPI GT 5 spokes

rien a dire sur cette caisse  seulement que c'est la plus deco que j aie jamais vu  et elle est si sexy avec les EMPI GT 5 branches

05/09/2006

purple is the best

here's the first DEANO DYNO SOAR drag car at the race at end of the 60's this one with the INCH PINCHER1 and the LIGHTNING BUG , were the first ones of a long list of furious madmen who wrote thre history of the vwdrag racing , maintaining they make me vibrate always so much every time I discover a new image or photos of them thanks to all these persons who, have one written the history and allows me to live one truth passion for the drag nostalgia

thanks guys

et voici le premier drag DEANO DYNO SOAR  en course a la fin des annes 60 , celui ci avec la INCH PINCHER1 et la  LIGHTNING BUG , étaient les premiers d'une longue liste  de fous furieux qui écrivirent l' histoire du drag vw ,maintenant ils me font toujours autant vibrer à chaque fois que je découvre une nouvelle image  ou photos d'eux  merci à toutes ces personnes qui  ,ont on écrit l 'histoire et me permette de vivre une vrai passion pour le drag nostalgia

merci les gars

 

04/09/2006

dkp square

craig foster was the first owner with an type 3 in the dkpI he demonstrates the origins of the cal look with the type3 with the empi eight on the rear , no bumpers and tinted rear side window , later this car was converted into a panel van and painted bright yellow cool to watch a type3 on real spyder mag

Craig foster était premier membre avec  un type 3 dans le dkpI , il démontre les origines du Cal look  avec le  type3 ,avec des empi huit a l'arrière, aucun pare chocs et les fenêtres de côté arrière teintée, plus tard cette voiture a été convertie en un panel van et peinten  bright yellow  cool de voir un type3 avec des vraies empi 8

 

03/09/2006

serie speciale .be

and now the dashboard and the engine , i hope to see one, one day  

pict from geoffroy's blog

et maintenat le tableau de bord et le moteur , j 'esperes en voir une ,un jour

photo du  blog de geoffroy

 

serie speciale.be

here's the car , that's the gtv made in belgium

et voici la voiture , c'est la gtv version belge

 

 
 

serie speciale .be

today some cool picture for my  friend geoffroy aka MACH1  i refound those pict in my old paper  and some are from geoffroy's blog , they talk about the mach1 an Special series which the establishmemts of ieteren made in the 60s .Read the document below with the list of all the options of installed  on the car . Mr gijsels general manager of motor distribution from vw , ordered about 60  vw Java green  with a white line in the middle of the car, he had some models in red ruby also but little   the car was equipped with an OKRASA kit ,  with this one the car  passed of  1192cc to 1295cc .

The transformation of engines for her "mach1" was made in the C.F.T. chaussée de mons , that's the picture with the guys who're working on engines

that's for you  geoffroy

 

aujourd hui quelques photos sympa pour mon ami geoffroy aka MACH1 , j ai retrouve celle ci dans mes vieux papiers  et quelques unes sur le blog de geoffroy., elles parlent de la serie speciale mach 1 une serie speciale que les etablissements d'ieteren firent dans les années 60.lisez lz document ci-dessous il decrit les options de base que l'on trouvait sur la voiture .mr gisjels directeur general de diffusion automobile de chez vw , commandat +/- 60vw de couleur java green avec une bande blanche au mileu de la voiture , et il y eu quelques modèles en rubis red  la voiture etait equipée d'un kit OKRASA , et avec celui ci la voiture passait de 1192cc à 1295cc .

la transformation des moteurs pour la "mach1" se faisait au C.F.T. chaussée de mons , c'est la photo montrant les gars entrain de travailler sur le moteurs

voila c'est pour toi geoffroy

 

 

 

02/09/2006

pause

 

cool shoot from the ip2