31/08/2006

SCC

yes that was the last week end in norway the biggest event in the north i named the SCANDINAVIA CAL LOOK CLASSIC  got to the lounge to watch some cool pictures from that week end .(click)

BIG UP NORWAY

 oui c'etait le week end passé en norvège , le plus gros evenement du nord j ai nommer le SCANDINAVIA CAL LOOK CALSSIC aleez sur le lounge pour voir les photos de ce cool week end (click)

BIG UP POUR LA NORVEGE

 

 

30/08/2006

gasser..

next  are my favorite

 

gassers

here's some cool gassers from the 70's  has to recognize it

et voici quelques gassers des 70's  avous de les reconnnaitre

 

29/08/2006

spa the end

and here's the last picture from spa i've post if you want to watch more go on the links on the other pict

the first pict is for my friend FAST FREDDY,  i know that he love the 1500 s  model and i hope that he will appreciate this one

the second is an another blow of heart it's LAURENT DEJEAIFVE  lowlight very nice car laurent

and last one is a type 34 from the DBS  club

et voici  les dernieres photos que je poste de spa si vous voulez voir d autres photos alors allez sur les liens qui sont plus bas sur les tofs

la premiere est pour mon ami  FAST FREDDY , je sais qu il aime les modeles 1500s et donc j'espere qu il appreciera celle ci

la seconde est un autre coup de coeur , c'est la lowlight de LAURENT DEJEAIFVE  , vraimen t une tres voiture laurent

et la derniere est un type 34 du DBS club

 

28/08/2006

links

 

and here's the another links for the pictures  (click)

et voici l autre lien pour les photos  (click)

 

resto cal

This club represented very well the resto-cal  tendency , which was very present in spa this year . it was the RESTO WAGEN.UK club A sort of german folk but English-style  very cool car guys

ce club représentait très bien la tendance resto cal qui était fort présente à spa cette année . il s'agit du RESTO WAGEN.UK club , une sorte de german folks mais à l anlaise  chouette caisse les gars

 

...

oldspeed engine from fabrice's oval , riechert power  and the lowlight of laurent have a riechter too (click on the pict to watch the first on line album)

moteur oldspeed de l ovale de fabrice , riechert power  et le lowlight de laurent a un riechter aussi ( cliquez sur limage pour voir le premier album en ligne)

 

suite

here's a congress of nose pope   (car from the dbs)

voici un congres de nez de pape  (voiture du dbs)

 

spa 2006

another pictures from le bug show  

ps : to the guys who was at the SCC in norway can you send me your links for the pictures thanks

d'autres photos du bug show

ps : pour les gars qui etaient au SCC en norvege pouvez m'envoyer vos liens pour les photos merci

 

27/08/2006

hmmmm

just enjoy

 

 

 

 

 

 

olive's teacher

today i'm looking to take picture like my teacher olive from karmann en montagne  It's him who gave me the envy to make photos a little bit different from what I did  before

aujourd hui j ai regarder pour prendre des photos comme mon professeur olive karmann en montagne , c'est lui qui m'a donné l'envie de faire des photos un peu différentes de ce que je faisais avant

 

bug show 2006

this year wasn't different of the other :rain ,sun ,rain, sun  , f*##??* weather in belgium . and this year for me a lot of resto cal   and too much hoodride (personnal point of vue) but some cool car to take picutres .Tomorrow I would put the on-line photos

cette annnee n'etait pas tres differente des autres :pluie , soleil ,pluie , soleil  ,p*##??*  de temps en belgique . et cette année beaucoup de resto cal  et trop de hoodride  (point de vue personnel), mais quand des ciasse cool pour faire des photos .demain je mettrais les photos en ligne

 

et voila que je me mets a faire des photos comme l'olive  sympa non

 

pin up time

36000 visits thank you

 

26/08/2006

east coast gasser

this 's the buzzin bee , it was an east coast gasser ,the famous crew from the motion minicar worked on the car, the color of the car is similar of the stutt bee from the shley bros . that car has running sometimes against west coast gasser, here on the picture the car ran against an vette at the nhra indy nationatals

et voici la buzzin bee , c'etait une east coast gasser , le fameux crew de motion minicar travailla sur cette voiture , la couleur etait fort similaire a celle de stutt bee des freres schley . cette voiture couru quelques fois contre des west coast gasser , sur la photo on peut la voir courir contre une vette au nhra indy nationals

 

25/08/2006

gasser time

today on gasser time another picture from the UNDERDOG but this time that was the n°1, the first picture show the 65 of doug gordon , the car started life as a street car , here being driven by ron fleming ,note the mags wheels and firestone tyres at the rear  , the stock rims up front .

aujourd hui dans gasser time autre photos de UNDERDOG mais cette fois ci c'est la n°1, la premiere photo montre la 65 de doug gordon , la voiture debuta sa vie en tant que caisse de rue , ici elle est cobuite par ron fleming ;, on notera les jantes et les pneus firestones a l arriere , l'avant lui garde les jantes d origine

 

second picture show the UNDERDOG (doug gordon)  at the winternationals in 70 running against the LITTLE GIANT KILLER ( rich bay)

third pict show a nice display of old drag car there's :( r to l ) , the DIRTY DAVE car , the GREEN  ? the UNDERDOG , LITTLE GIANT KILLER , and just behind this one the DDS van  

 

and on the last one  ,that was the LITTLE GIANT KILLER  at the foreground and the UNDERDOG at the background but that picture was taken the same day as the third  why??? ;watch the men with the blue jacket he was on the two pictures  cool no???

 

 

 

24/08/2006

rectification

just go to the lounge and  I have just seen that Jim had answered the message that I had posted him and here is his history about its 63

by jim : My 63 was originaly purchased new from Lee Wood Motors in Whittier Ca by my dad.  I got it a couple years later and passed it to my wife-to-be in 1967 when I got drafted into the Army.  Up to that point the modifications were minimal...Four-Tuned exhaust, 010 distributor, velocity stack, etc.  Sharon (my wife) added the wheels (American 5 spokes and Ansen Sprints) while I was visiting Viet Nam.  Upon returning stateside (1969), DKP's focus had shifted to performance.  The mag wheels and adapters gave way to lighter chrome wheels.  Torsion leaves were pulled from the front beam to lower the stance.  My focus through this process was always on making my car as fast as possible with the little amount of money I had to spend...never could afford the Becker's paint or the Brad's upholstery.

thanks jim for the details  

voila que je viens juste d'aller faire un tour sur the lounge et je viens de voir que jim avis repondu au message que je lui avais posté et voici une petite histoire a ropos de sa 63

par jim : Ma 63 fut achetée nouvelle chez Lee Wood Motors à  Whittier Ca   par mon pere. Je l'ai obtenu quelques années  plus tard et l'ai passé à ma future  femme en 1967 quand j'ai ete enrole dans l'Armée. Jusqu'à ce point les modifications étaient minimales...  échappement 4/1, distributeur 010 , un velocity stack, etc. Sharon (ma femme) a ajouté  les roues (Américain 5 branches et Ansen sprints) . tandis que j'étais au Viêt-Nam. En retournant aux États-Unis (1969), le centre d'interet du  DKP'S avait changé et etait tourne vers la performance. Les americans wheels et les adaptateurs ont cédé leurs place aux jantes chromées plus légères. On retira les barres de torsion du train de devant pour baisser l'avant. Mon centre d'interet par ce processus était de rendre ma voiture la plus rapide  possible avec le  moins de depense possible d'argent  car ....je n'aurais  jamais su  me  permettre la peinture de chez Becker ou la sellerie de chez Brad's upholstery.

merci jim pour les details

that's the first engine of jim a 1900cc with single zenith carbs (the other on the last post is the second engine when jim decide to make the car faster)

 

jim raced his car with the rest of the panzers at carlsbad raceway

 

dkp1

today back to past when the cal look hasn't the nose down , this 's the jim edminston car  ,that was a 63 with  ansen slot mags wheels on the rear & stock wheels at front and a little bit later the same but this time with a set of 356 chromed wheels and the front suspension was lowered, the car was equipped with an 1700cc 48 IDA's engine with 010 bosch distributor & early berg linkage , dkp1 period engine

aujourd hui retour vers le passé quand les cal looks n 'avaient pas encore le nez rabaissé , voici la 63 de jim edminston equipée de jantes ansen slots mags a l 'arriere et de jantes vw a l avant , la meme un peu plus tard mais cette fois ci avec des jantes 356 chromées et l'avant legerement dropper , celle ci etait equipé  d'un 1700cc gaver par des 48 IDAs avec un distributeur bosch 010 & une tringlerie gene berg premier generation, moteur periode dkp1

23/08/2006

impressive

watch this video it's nt vw but very impressive  click on the car (thanks greg for the links)

regardez cette video pas de vw mais vraiment impressionant   cliquez sur la caisse (merci greg pour le lien)

 

22/08/2006

from the past

another cool pictures of the inch pincher too

encore une autre photo sympa de la inch pincher too

 

21/08/2006

speedwell love

hmmm for me  the sprintkit is the lost beautiful oldspeed kit , have you already seen the sexy curves of the intake manifolds , mmmm i love it  and the filter waouwww those are sexy too ,Nothing to throw on this kit

hmmm pour moi le sprintkit est vraiment le plus beau de tout les kits oldspeed , avez vous deja vu les courbes sexy de ces pipes d admissions , mmmm j aime ça , et les filtres waouwww ceux ci sont sexy aussi , rien a jeter sur ce kit

 

 

 

20/08/2006

dnd

 

 

ron fleming 2005

here's the copy of ron fleming car built by dav  , there 2years  now.  this car is very cool very similar from the original car watch the pict of the yesterday post love that car

et voici la copie de la caisse de ron fleming construite par dav il y a 2 ans maintenant .cette caisse est variment similaire a l originale regrdez la photo du post de hier , j aime cette caisse

 

19/08/2006

pre cal look

here's the oval of ron fleming with the lovely E/T mags,  no lowering job , just add wheels on a original car and small engine preparation, yes it  was the debut of the cal look it's what we call the pre cal look

et voici l ovale de ron fleming avec ses superbes jantes E/T  , pas de travaille de droppage , juste ajout de jantes sur une caisse d'origine et petite preparation moteur , et oui c'etait le debut du cal look , c'est ce que lon appelle le pre cal look

 

pin up time

hod rod  style??? this's the babe for the 35000 hits thanks all for visiting my blog

 

18/08/2006

gasser time..

here's the UNDERDOG II at the worlds finals at the Ontario motor speedway

et voici UNDERDOG II au worlds finals sur le motor speedway d'ontario

 Greg Aronson sitting on the fender

 

 

You can see the deck lid of the Underdog on the left side

gasser time

today on gassertime super cool  colours of the famous UNDERDOG II

little story  by DEANO(aka dean kirsten) :

The Under Dog #1 did in fact roll.... this was the orange one. The second body/car, white with candy grahics, went to a guy in Compton back around '73. I was working part time at Fleming & Aronson at the time, and Ron sold it to a guy, along with an engine that came out of Baby Huey (from Gene Berg). Since none of the club members of the DKP wanted anyone else to drive the "Dog", I was hired to remove all the lettering, and primer it inside and out in gray. I even removed the "DKP Car Club" lettering from the aluminum rocker covers. Ron kept the deck lid, so we put another one on it. Greg Aronson and I made a bunch of new pieces of interior aluminum, and this guy paid  to prep the car for racing..... We got it back running, and took it to Irwindale to a NHRA points meet, where Ron drove it first, just to check things out..... Then this guy (I can't recall his name), drove it, and missed at least fourteen shifts, over-reved the engine, bent all the valves, and that was it. The engine went back to Gene Berg, and that was the last time I saw that car.... Even it was sitting in front of you, I doubt anyone could tell it was the old Under Dog #2 underneath. RIP(pict found on cal look)

aujourd hui dans gasser time de superbes photos couleurs d'UNDERDOG II

petite histoire par DEANO(aka dean kirsten)

underdog 1 a vraiment en fait roulé .... c'était l' orange. Le deuxième voiture, blanche avec les grahiques rose , est allé chez un type à Compton dans les alentours de 73. Je travaillais en partie chez Fleming et Aronson à l'époque et Ron l'a vendu à un type, avec un moteur qui est sorti de baby Huey (de Gene Berg). Puisque aucun des membres du DKP ne voulaient conduire "le Chien", j'ai été embauché pour enlever tout le lettrage et les elements à l'intérieur . J'ai même enlevé le lettrage "DKP car club"  des caches culbuteurs en aluminium. Ron tenait le capot, et nous avons miss un autre a la place Greg Aronson et moi avons fait  des nouvelles pièces en aluminium pour l'intérieur et ce type a payé pour la prépartion de la voiture de course..... Nous l'avons finie juste a temps pour courir  et l'avons prise à Irwindale pour un meeting NHRA où Ron l'a conduite d'abord, juste pour vérifier des choses.....Alors ce type (je ne peux pas me rappeler son nom), a la conduite  et a manqué au moins quatorze fois les changements de vitesse, depasser le regime  moteur, et a plié toutes les soupapes et c'était tout. Le moteur est retourné chez Gene Berg  et c'était la dernière fois j'ai vu cette voiture.... Même si elle était  juste devant vous, je doute que quelqu'un puisse dire que c'était underdogII R.I.P

 

 Ron Fleming, Doug Gordon

 

Lisa & Ron Fleming, Doug Gordon in foreground, Jim Edmiston and Stan Davis

17/08/2006

call the S.P.A

Christophe you know well that during the holidays we do not abandon animals on the edge of the road or of track  takes back your dog with you, he is so adorable

christophe tu sais bien que pendant les vacances on n'abandonne pas les animaux sur le bord de la route ou du piste  allait reprend ton chien avec toi , il est si adorable

psychodelic mouse

that car was buitl in the psychodelic period  and that  was why the mouse trap is crasy

dam's power

the deep throat from dam's car
 
 

 

 

 

16/08/2006

eggs mobile

 

do you remember hasegawa made some egg model plastic ???? ,here's the eggs gasser from  GEGE & CRICRI   sorry friends but it's was funny to see the small wonder like that , For few she found her original roof  and chris your car in yellow orange-coloured not bad either 

vous rappelez vous des modeles reduits oeufs de chez hazegawa????et bien voici les gassers eggs de  GEGE & CRICRI    , sorry les amis mais c'est trop marrant de voir smallw onder comme ca pour peu elle a retrouvé son toit d'origine et chris ta caisse en jaune orange pas mal non plus