24/08/2006

rectification

just go to the lounge and  I have just seen that Jim had answered the message that I had posted him and here is his history about its 63

by jim : My 63 was originaly purchased new from Lee Wood Motors in Whittier Ca by my dad.  I got it a couple years later and passed it to my wife-to-be in 1967 when I got drafted into the Army.  Up to that point the modifications were minimal...Four-Tuned exhaust, 010 distributor, velocity stack, etc.  Sharon (my wife) added the wheels (American 5 spokes and Ansen Sprints) while I was visiting Viet Nam.  Upon returning stateside (1969), DKP's focus had shifted to performance.  The mag wheels and adapters gave way to lighter chrome wheels.  Torsion leaves were pulled from the front beam to lower the stance.  My focus through this process was always on making my car as fast as possible with the little amount of money I had to spend...never could afford the Becker's paint or the Brad's upholstery.

thanks jim for the details  

voila que je viens juste d'aller faire un tour sur the lounge et je viens de voir que jim avis repondu au message que je lui avais posté et voici une petite histoire a ropos de sa 63

par jim : Ma 63 fut achetée nouvelle chez Lee Wood Motors à  Whittier Ca   par mon pere. Je l'ai obtenu quelques années  plus tard et l'ai passé à ma future  femme en 1967 quand j'ai ete enrole dans l'Armée. Jusqu'à ce point les modifications étaient minimales...  échappement 4/1, distributeur 010 , un velocity stack, etc. Sharon (ma femme) a ajouté  les roues (Américain 5 branches et Ansen sprints) . tandis que j'étais au Viêt-Nam. En retournant aux États-Unis (1969), le centre d'interet du  DKP'S avait changé et etait tourne vers la performance. Les americans wheels et les adaptateurs ont cédé leurs place aux jantes chromées plus légères. On retira les barres de torsion du train de devant pour baisser l'avant. Mon centre d'interet par ce processus était de rendre ma voiture la plus rapide  possible avec le  moins de depense possible d'argent  car ....je n'aurais  jamais su  me  permettre la peinture de chez Becker ou la sellerie de chez Brad's upholstery.

merci jim pour les details

that's the first engine of jim a 1900cc with single zenith carbs (the other on the last post is the second engine when jim decide to make the car faster)

 

jim raced his car with the rest of the panzers at carlsbad raceway

 

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