28/02/2006

chearch the vw

this's two picts with old gasser and funny car  but into these picts it's slipped 2 intruders finds  and names them

 

voici 2 photos avec de vieux gassers et funny car mais dans ces photos ce sont glissé 2 intrus trouvez les et nommez les

 

pin up time

new babe for the 16000k enjoy this beauty

 

27/02/2006

speedster

ultra sexy speedster i stole the orange one on kob blog

 

356 b&c

enjoy

 

sexy beast

today no vw just some sexy old porsches to 356a to 356c and some ultra rare speedster with old patina with sexy wheels

aujourd hui pas de vw juste quelwues vieilles porsches sexy de la 356a à la 356c et quelques rares speedster avec patine et jantes sexy

 

 

 

 

26/02/2006

kobus trip

it' time to watch the PORSCHES blog from kobus there's some cool pictures of sexy 356 & 911 and a report of the LAX HILTON 356Registry Toy and Lit Show!go,go,go!!!!!!

il est temps d aller faire un tour sur le blog PORSCHES de kobus il y a des photos de 356 & 911 super sexy et un compte rendu du LAX HILTON 356Registry Toy and Lit Show!go,go,go!!!!!

 

25/02/2006

lightning bug (suite)

today the continuation of the gasser time with the lightning bug ,  a straight front axle replaces the original vw tunnel head and torsion bar assembly at a 120 pound saving , the fenders hood and headlights are all fiberglass , the steering  gear i s relocated to the firewall and the news shocks are steering damper units wich are lighter and more bouncy than stocks shocks

 

Aujourd'hui la suite gassertime avec lightning bug , un axe droit remplace le train avant original   cela donne un gain de poids de 120 livres, les ailes , les capots et les phares sont tous en poly , le mécanisme de direction  est  transféré est relocalise plus haut  et les nouveaux amortisseurs sont  plus léger et plus dynamique que les anciens d origine

 

24/02/2006

inside da car

this 2 picts showing the inside of the lightning bug : the first was taken with MARK SCHLEY behind the wheels, look there's  no dashboard just only a tach with 2 extra gauges with a steering wheels who was similar to an empi FORMULA . the second pict show  all the interior has been stripped out and most for the floor pan steel has been replaced with aluminium

voici 2 photos montrant l interieur de l habitacle de la lightning bug : la premiere fut prise avec MARK SCHLEY derrier le volant , regardez il n y aplus de tableau de bord juste un compte tour et 2 jauges avec un volant qui ressemble fort a un empi FORMULA. la seconde montre que tout l interieur a ete depouille et la plupart du plancher en acier a ete remplace par de l aluminium

 

gasser time

today on gasser time another famous drag car : the LIGHTNING BUG of paul & mark shley was the owner of this car.this one was build on a 53 oval window the engine was built by EMPI it was an 1950cc with a OKRASA crank , 88mm EMPI cylinder with MAHLE pistons , 48IDA on EMPI manifold , heads was reworked by empi (intake 39mm & exhaust stock size ) the camshaft was a empi unit with 364inches and the rocker arms was 1,1:1 empi units too . the stock gearbox was replaced by a porsche unit. the engine developed 210hp on empi's dyno at 7000rpm that's alot of power for that time

aujourd hui dans le gasser time un autre drag celebre  : la LIGHTNING BUG  de paul & mark schley .la caisse etait une ovale de 53 avec un moulin prepare par EMPI qui avait une cylindree de 1950cc avec un vilo OKRASA ,un set de cylindre EMPI 88mm, des pistons MAHLE, des 48 IDA sur pipes EMPI, les culassesfurent retravailler par empi( entree 39mm & sortie origine) l arbre a came etait un empi de 364 inchs et les culbuteurs etaient aussi des empi 1.1;1. la boite de vitesse d origine fut remplacee par un modele porsche et lemoteur developpait au banc chez empi un bon 210ch a 7000tr/min,  c' etait beaucoup de chevaux pour l epoque

 

23/02/2006

fridolin SUPERSTAR

 

 waouwwww look at this super ultra very clean FRIDOLIN this one was restored by KCW ,  I am not a large fan of the style of car which left in their workshop but it should be said that this fridolin him on the other hand it kills

 waouwwww regardez moi ce super ultra clean FRIDOLIN , celui fut restauré par KCW , je ne suis pas un grand fan du style de voiture qui sorte de leur atelier mais il faut dire que ce fridolin lui par contre il tue

 

 

22/02/2006

....

wheelstander...

another cool wheelstander the BARDAHL BUG i've no info about this pick-up i found the first pict was taken at the niagara raceway and the pict was stolen from eldub site

autre wheelstander sympa le BARDAHL BUG ,je nai pas d info sur ce pick-up  j ai trouver la premiere sur un site web et fut prise sur le niagara raceway et les autres photos je lai volee sur le site d' eldub

 

wheelstander too

today i continue with the same yesterday subject WHEELSTANDER  this's the CHUCKWAGON of CHUCK POOLE  , the bus has changed the paint scheme several. time pict found on el dub web site. the first pict was taken at irwindale raceway , and the second no idea  may be ocir??note that in the first pict the pick-up is not the same model the rear windows was different

aujourd hui je continue avec le sujet d hier : les WHEELSTANDER . voici le CHUCKWAGON de CHUCK POOLE, le bus fut repeint plusieurs fois .photo trouver sur le site de el dub , la premier photo fut prise a irwindale raceway ,et la seconde je n'ai aucun idee  peut etre ocir?? notez que sur la premiere photo le pick-up n'est pas le meme modele que le deuxieme la lunette arriere est differente

 

21/02/2006

..

 the CHUCKWAGON in full action making a fire burnout

 le CHUCKWAGON en pleine action faisant un fire burnout

 

 

wheelstander

 

WHEELSTANDER...i explain to you: a wheelstander is a car built who run on the 2 back wheels and of course there was some vw car and pick up wheelstander like this bus who was sponsored by the famous GARDEN GROVE vw dealer i named DON BURNS and the driver of the bus was CHUCK POOLE .the nickname of the bus was CHUCKWAGON. this bus is very cool love it

WHEELSTANDER...je vous explique: un wheelstander est une voiture qui est construite dans le but de courir sur ces 2 roues arrieres et bien sur il y a eu des vw et des pick up wheelsstander comme ce bus qui fut sponsorisé par le célèbre dealer vw de GARDEN GROVE j ai nommé DON BURNS et le chauffeur du bus etait  CHUCK POOLE , le surnom du bus etait le CHUCKWAGON. je trouve ce bus vraiment genial

 

20/02/2006

off road square

special post for FAST FREDDY today this 's an off-road squareback at the baja 1000 race. question freddy: where is the day when you'll  build the same car for the mud day????

special post pour FAST FREDDY aujourd hui un variant version off-road a la course baja 1000. freddy question: quand est ce que tu nous construiras un variant de ce genre pour le mud day ????

 

19/02/2006

baja 1000

TYPE 3 is a model what we never see in other  version like vintage or callook but when we excavate a little there is average to find pict rather unusual of this model like drag car , or  offroad, etc. here a pict showing a fastback into full BAJA 1000 rather rare types 3 in races offroad  tomorrow more pict with off road type 3
le type 3 est un véhicule que l'on voit bien souvent en version vintage ou cal look mais quand on fouille un peu il y a moyen de trouver des photos plutôt inhabituelles de ce modèle genre drag , en version offroad , etc.voici une photo montrant un fastback en pleine baja 1000 plutôt rare les types 3 en courses offroad demain d autres photos de type 3 en version offroad

..
 

super safari

this 's a dune buggie with a different front face of the others  is name was the SUPER SAFARI note that the.curves from the front decklid + headlights resembling curiously that of KARMANN GHIA TYPE 34

voici un buggy avec un avant assez different des autres son nom le SUPER SAFARI notez que les courbes du capot avant + la disposition des phares font que ce buggy ressemble etrangement au KARMANN GHIA TYPE 34

 

 

pin up time

 thanks for the 15000 visitors who come to see  my blog

 merci pour les 15000 visiteurs qui viennent voir le blog

 

18/02/2006

inch pincher

  this's INCH PINCHER at irwindale dragstrip in 67/68

voici INCH PINCHER au dragtrip de irwindale en 67/68

 

17/02/2006

gasser time

it isn't current to see an old  gasser on type 3 in the 70's ,with share DYNO DON and his famous gray nochtback , i don't know of them masses thus here a small lucky find the fastback of CHRIS LAWRENCE at  the  amarillo dragstrip . the second pict watch chris running against John preston in his WUNDERBUG II with final it will be the fastback which will won it, and the last pict watch the winning team with the trophy of the B/MODIFIED class
il n'est pas courant de voir un vieux drag sur base type 3 des les années 70 a part DYNO DON et son célèbre nochtback gris ,  je n'en connais pas masses voici une petite trouvaille  le fastback de CHRIS LAWRENCE au dragstrip d'Amarillo la seconde photo montre chris courant contre john preston dans sa WUNDERBUG II, au final ce sera le fastback qui l'emportera, et la dernier montre le team gagnant posant avec le trophee de la class B/MODIFIED

 
 

16/02/2006

manx

very cool picture  from  MEYERS MANX at the beach ,if one day I had a manx that in this style  it would be there would be

photo sympa de MEYERS MANX à la plage , si un jour j avais un manx ca serait dans ce style qu il serait

 

 

 

 

15/02/2006

dyno test

here's a shot of DARRELL VITONE testing the hotest engine of the INCH PINCHER at the economotors raceshop

voici une photo de DARRELL VITONE testant le bouillant moteur de INCH PINCHER au shop economotor raceshop

 

cal look for sale

are you interested to buy the first cal look ever build  (aronson / holmes) contact the seller at this phone number

etes vous interesser pour acheter le premier cal look jamais construit ( aronson / holmes) contacter le vendeur a ce numero

 

 

it's a joke

12/02/2006

VIKING GIRL POWER

and to close the chapter with my norvegian friends i finish this one with the 2 More famous cal lookeuse of the country seeing world  i named : IDA & THERESA from the FIREFLIES club(the only cal look girl club in the world )

theresa onw a 58 sit on CAL PARTS WHEELS , the engine is an 2059cc with 48 IDA we found inside the car vintage race parts like an empi steering wheel , an old brown hurst  shifter and outside the car she put an racing mirror ,dual t bird exhaust & t bars to complete the cal look style .the second is IDA's 59 the car is in restoration for the moment i don't have info  about that car, sorry IDA

et pour fermer ce chapitre sur mes amis norvegiens je finis celui ci par les2 cal lookeuses les plus célèbres de leur pays voir du monde j ai nommé : IDA & THERESA du club the FIREFLIES (le seul club cal look de filles au monde)

theresa possede une 58 reposant sur des jantes CAL PARTS , le moulin est un 2059c avec 48IDA , nous trouvons a l interieur de la voiture des vieilles pieces racing tel qu un volant empi , un vieux shifter hurst de couleur brune,et a l exterieur elle a ajoute un retro style obus , un double t bird, et des t bars  pour completer le style cal look de sa voiture. la seconde est la 59 d IDA la caisse est en restoration pour le moment, je n ai pas d info sur celle ci , desole IDA

 

11/02/2006

VIKING OLD SCHOOL..

this one is the car of mr JON HROAR ULSTAD aka JOHNNY FOX person very sympathetic  that i hope to meet this year at the ddd4, johnny rolls at the wheel from this 64 equipped with GAZ BURNER and sometimes with rare JAP WHEELS equipped with slicks .this's detail from the car :

the engine is a IDA 48 78.4x94 Demello Fullrace crank Vedgemated flywheel JE pistons, 48x40 CNC Competition Eliminator Heads, Vertex Magneto, Built Graffeo gearbox 3.88 R/P 4.11, 2.46, 1.65, 1.26 M&H 6x26-15 Slicks. 90/10 front shocks. ZF differntial Erco race axels, VDO Gauges, Personal 356 steering wheel, Berg 60% shifter, Hurst Linelock,Alu t-bars,home made muffler

 

celle ci appartient a mr JON HROAR ULSTAD aka JOHNNY FOX personne très sympathique  que j espère rencontrer cette année au ddd4, johnny roule au volant de cette 64 équipée de GAZ BURNER et parfois de rare JAP WHEELS equipées de slicks voici des details de la voiture :  

 the engine is a IDA 48 78.4x94 Demello Fullrace crank Vedgemated flywheel JE pistons, 48x40 CNC Competition Eliminator Heads, Vertex Magneto, Built Graffeo gearbox 3.88 R/P 4.11, 2.46, 1.65, 1.26 M&H 6x26-15 Slicks. 90/10 front shocks. ZF differntial Erco race axels, VDO Gauges, Personal 356 steering wheel, Berg 60% shifter, Hurst Linelock,Alu t-bars,home made muffler

 

 

 

 

 

VIKING OLD SCHOOL

to continue some cars here directed well old school/cal look of Norwegian friends : the first is own by MAGNE BOEVRE  the car sit on ROCKET WHEELS,you could see this car at the DDD3  last year? the second was own by ANDERS LETMOLIE ,the 57  sit on ROCKET WHEELS too this car was at the biggest show in norway the SCC and in the background  is  RUNE W OHLSSON's car, the 54 sit on CRESTLINE and the car was on the dragstrip at SCC meeting. THOSE CAR RULES
pour continuer voici des caisses inspirees old school/cal look d amis norvegien .la premiere appartient a MAGNE BOEVRE sa voiture repose sur un set de ROCKET WHEELS, vous avez pu voir cette voiture au DDD3  l annee passee, la seconde appartient a ANDERS LETMOLIE, la 57 repose elle aussi sur un set de ROCKET WHEELS cette voiture etait l annee passee au plus  grand meeting norvegien le SCC et dans le fond pour finir la 54 de RUNE W OHLSSON, elle repose sur un set de CRESTLINE et la voiture etait sur la piste au SCC , CES CAISSES TUENT

 
 
 

10/02/2006

VIKING GASSER 2

the second  VEGARD LANGSETH's car be call  MAROON BABOON , she was based on a 53 zwitter . the engine displacement was 2332 cc we found inside an 84mm okrasa crank , heads are 044 (42x37.5mm),cam is engle fk-89, 94 mm mahle piston/cylinder , , manifold came from cb and are mount with italian 48 IDA , comp ratio is 12.8 and bosch 009 distributor , the car sitting on ERCO 4.5 at the front and 6.5 at rear with M&H slicks

THIS CAR RULES TOO

la seconde caisse est celle de VEGARD LANGSETH  et s appelle MAROON BABOON et est basee sur une zwitter de 53 .la cylindree du moteur est de 2332cc a l interieur on y trouve un vilo okrasa de 84mm , des culasses 044 (42x37.5mm), arbrea cames fk-89 , kit cylindre/pistons de chez mahle en 94mm  ,pipe d admission de chez cb montee par des 48 IDA italien, taux de compresion de 12.8 et allumeur bosch 009, la voiture est montee sur des jantes ERCO en4.5 a lavant et ebn 5.5 a l arriere avec ds slicks M&H. CETT CAISSE TUE AUSSI

 

VIKING GASSER

hello all my NORVEGIAN friends today the gasser time is devoted to you

the first was an old gasser found in socal in 75 (the pict was taken at ocir) not I laugh well on the car was built in Norway Nowadays. it was the ALIEN BUG and is owner was ANDERS LIEN ,the car sitting on  cool american racing magnesium 12 spokes and at the rear there is a wheel with no name but similar to crestline , cal parts , et mag ( if you have a idea??) love the roof and all fiberglass components THIS CAR RULES

bonjour mes amis NORV2GIENS aujourd hui le gasser time vous est consacré , le premier est un vieux drag trouvé en calif en 75 ( photo prise a ocir)  no je rigiole cette voiture a bien été construite en norvège de nos jours.c'est ALIEN BUG et son proprio est ANDERS LIEN , la voiture repose sur un set de sympathique american racing 12 branches en magnesium et a l arriere c est une jante sans nom mais similaire aux crestline , cal parts , et mags( di vous avez une idee??) j aime le toit et tout les composants en poly CETTE CAISSE TUE

 

pin up time

here come the time to watch a new babe for the 14000visits

et max tu vois je t avais dit une rousse ou dans le style donc voila